5 thoughts on “4. Kontakt

  • Hej Thomas,

    jeg har nu fulgt din blog i en måneds tid. Fed blog og fed måde du skriver på.

    Jeg har også læst bogen “Løb som eliten” af Claus Hechmann.
    Som du ved, så arbejder han med 9 pulszoner

    Nu kan jeg se du også har et Fenix 3 ur. Der er det kun muligt at indtaste 5 pulszoner. Hvordan arbejder du så ud fra de 9 pulszoner, hvis du gør det?

    Mvh
    Henrik

    • Hej Henrik. Jeg ved, at Hechmann-metoden, som udgangspunkt kører efter pace-zoner, men at det naturligvis er muligt at konvertere disse data til pulszoner, hvis man tænker det er mere hensigtsmæssigt. Jeg kører dog efter pace-zonerne og har sat mit Fenix 3 op, så det giver mest mening på den måde og jeg har ingen erfaring i at sætte mit ur op ift. puls-zoner.

      Håber det var svar?

      Hilsen

      Thomas

      • Hej Thomas,

        pace-zonerne? Dem synes jeg umiddelbart ikke jeg er stødt på. Hvordan opsætter du så dit ur efter disse?

        Pft

        Mvh
        Henrik

        • Løber du efter program fra “Løb som Eliten” eller fra Hechman Running. Uanset hvad, når du enten bliver testet eller laver en selv-test, får du en angivelse af dine aerobe og anerobe zoner og disse er angivet i pace. De kan godt konverteres til puls-zoner, men jeg kører dem efter pace. Jeg ved ikke om man kan kalde det en decideret opsætning men har valgt de datefelter på mit ur, om giver mening ift. at løbe i bestemte zoner i bestemte tidsrum. Har slået auto-lap fra og skifter selv på lap-knappen og har så distance, omgangstempo og omgangstid på min primære skærm på uret.

  • Jeg løber efter et program fra bogen og har levet en selv-test. Jeg kan desværre ikke bruge appen, da den kun er udviklet til Apple og jeg kører med Android.
    Men jeg har tastet mine distancer ind under Claus’ løbeberegner, der henvises til på hechmannrunning.dk.

    Resultatet er angivet i pulszoner og tempo. Og jeg kan så regne ud, at det er tempoet du løber efter?

    Tænkte bare det kunne være lækkert, hvis jeg kunne oprette en pulszone til rest, Ae1, Ae2 osv. til An4. Altså de 9 zoner.

    Det er måske også fordi specielt her i starten, kan føles lidt uoverskueligt, med hvordan der skal løbes de forskellige dage og huske det under løbet. Men kan selvfølgelig bare ligge det ind i træningskalenderen.

    Mvh
    Henrik

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *